Hennie van de Kar-Vervooren, tekstschrijfster
Frisse blik - verfrissende tekst

Bedrijfsnaam in sociale media

Geschreven door Hennie van de Kar-Vervooren

Hoe wil je dat mensen jou en/of je bedrijf kunnen vinden op internet? 

In 2001, bij de start van mijn eigen tekstschrijfbedrijf, koos ik ervoor om te werken onder mijn eigen naam. Dit vanuit het idee dat als je met mij zaken doet, je zaken doet met mij als persoon en met niemand anders. In 2004 ontdekte ik dat het werken vanuit die gedachte, een naam heeft: calimeromarketing (bedacht door Karen Romme). 
Inmiddels is het 2013. Er zijn in het afgelopen decennium heel wat manieren bijgekomen om jezelf zichtbaar te maken als ondernemende zzp'er. Sociale media helpen om contacten te versterken en om beter vindbaar te zijn of te worden. Aan het begin van het jaar heb ik al mijn contact- en volgmogelijkheden maar eens op een rijtje gezet, aangevuld met hoe ik ieder middel inzet.
 
Mail:
Voor snel antwoord op je (tekst)vragen.
Blog:
Onregelmatige overpeinzingen, opgetekend tijdens mijn schrijfroute.
 
Facebook bedrijfspagina:
Nog pril: korte berichtjes over tekst/boek/blog.
 
Tips voor mijn Facebookpagina? Mail naar
Vind je de pagina meteen leuk? Dan waardeer ik een ´like´.
 
LinkedIn:
 
Om makkelijk met elkaar in contact te blijven.
Twitter:
Wekelijks o.a. een link naar mijn column Bezig Breda op www.bredavandaag.nl over werken en leven als zzp’er in Breda.
 
 
Website:
 
Achtergrondinformatie met links naar al het voorgaande. En natuurlijk op de contactpagina een mobiel nummer, voor als je liever even belt.
 
Het minst enthousiast ben ik  - in tegenstelling tot veel anderen - (nog) over Facebook. Voor tips, suggesties (en likes!) voor www.facebook.com/hennievandekar houd ik me aanbevolen. Mijn aanvankelijke bedenkingen over Twitter heb ik daarentegen volledig overboord gezet. Twitter daagt mij uit om bondig mijn boodschap te formuleren en is daarmee een extra middel om mijn vaardigheden als tekstschrijfster voortdurend aan te scherpen. En dat doe ik veelvuldig via @hennievandekar. Bovendien brengt Twitter contacten (bijvoorbeeld met schrijfcollega´s, andere zzp'ers, opdrachtgevers of mensen die voor mij een inspirerend voorbeeld zijn) heel dichtbij.
De voortdurende vraag blijft : wat communiceer je wel en wat communiceer je niet? Hoe doe je dat en waar doe je dat? En dat is zoeken. Wellicht ook voor jou . Mijn intervisiegroep van tekstnet (beroepsvereniging van tekstschrijvers) is voor mij de plek om (ook) over dat soort dingen te klankborden. Aanstaande vrijdag komen we voor het eerst dit jaar bij elkaar. De inzet van sociale media als tekstschrijver staat op de agenda. Ik zie er nu al naar uit. De keuze om onder mijn eigen naam te werken en vindbaar te zijn, is overigens geen bespreekpunt. Die keuze voer ik consequent door. Nog steeds geldt: als je zaken doet met mij, dan kies je voor mij als persoon. 

Herkenbaar? Of maak jij hele andere keuzes als het gaat om je bedrijfsnaam en je vindbaarheid op internet? 

Blog

Mijn hart ligt bij het schrijven in opdracht. Dan weet ik vooraf dat mijn tekst gewenst is. Hoe groot of klein je tekstvraag ook is, ik haal mijn neus nergens voor op!

Ik wissel grote tekstproducties zoals jubileumboeken, magazines en bedrijfsbladen graag af met bescheiden tekstopdrachten zoals een mailing, referentietekst of uitnodiging.

Daarnaast werk ik aan eigen publicaties. Ik schreef vier jaar een column voor BredaVandaag en publiceerde mijn autobiografisch bedrijfsverhaal. Sinds 2011 blog ik af en toe over mijn ontwikkeling als tekstschrijfster. En omdat privé en zakelijk bij mij nauw met elkaar verweven zijn, gaat het in mijn blog soms ook over Breda of over onze Pyrenese berghond Ventoux.

Wil je reageren op een blog? Leuk! Mail je reactie naar . 

 

Positive SSL