Skip to main content

Hennie van de Kar-Vervooren, tekstschrijfster

Frisse blik - verfrissende tekst

Zoekmachinevriendelijk tekstschrijven

Vindbaar zijn op internet, is een issue. Een hot issue, als ik mag afgaan op de offerte-aanvragen die ik momenteel ontvang. Alles lijkt te draaien om zoekmachinevriendelijk tekstschrijven; het maken van unieke en relevante teksten.Met als doel: zo hoog mogelijk scoren in de organische ranking van Google.



Uiteraard erken ik de waarde van hoog scoren in Google of andere zoekmachines, maar een doel op zich is het niet. Het is slechts een middel om andere doelen (bijvoorbeeld het aantrekken van nieuwe klanten) te bereiken. Het was mijn pianolerares die mij met haar bedrijfsvoering weer keurig met beide benen op de grond zette. Een website heeft deze muzikale onderneemster op leeftijd niet. Actief op Twitter, Facebook of LinkedIn? Daar doet zij niet aan mee. Toch zit haar werkagenda vol met pianolessen. Hoe is dat mogelijk?



"Het is crisis; iedereen lijkt pianoles te willen" vertrouwt ze mij na afloop van de tweede les toe, als zij na een kort telefoontje een geïnteresseerde op de wachtlijst heeft geplaatst. Zelf kwam ik bij haar terecht na het zien van haar kleine (1/8 pagina, A5) advertentie in De Klok, het programmaboekje van NAC Breda. De advertentietekst ´Heeft u een piano en doet u er te weinig mee?' (of iets dergelijks) raakte de gevoelige snaar. Gelukkig was er nog net een plaatsje beschikbaar, waardoor ik een van mijn goede voornemens voor 2013 kon waarmaken.

Internet is een geweldig en niet weg te denken medium, maar soms blijken andere communicatiemiddelen nog altijd prima geschikt om je doel te bereiken. Het blijft de moeite om je steeds opnieuw af te vragen wat het hoger liggende doel is. In alle gevallen speelt tekst - uniek en relevant - natuurlijk een belangrijke rol.
Hoogste tijd voor een frisse blik op tekst? Van noten weet ik nog lang niet alles, maar als het gaat om woorden denk ik graag met je mee.

communiceren, tekstschrijven, pianoles, NAC Breda

Blog

Mijn hart ligt bij het schrijven in opdracht. Dan weet ik vooraf dat mijn tekst gewenst is. Hoe groot of klein je tekstvraag ook is, ik haal mijn neus nergens voor op!

Ik wissel grote tekstproducties zoals jubileumboeken, magazines en bedrijfsbladen graag af met bescheiden tekstopdrachten zoals een mailing, referentietekst of uitnodiging.

Daarnaast werk ik aan eigen publicaties. Ik schreef vier jaar een column voor BredaVandaag en publiceerde mijn autobiografisch bedrijfsverhaal. Sinds 2011 blog ik af en toe over mijn ontwikkeling als tekstschrijfster. En omdat privé en zakelijk bij mij nauw met elkaar verweven zijn, gaat het in mijn blog soms ook over Breda of over onze Pyrenese berghond Ventoux.

Wil je reageren op een blog? Leuk! Mail je reactie naar info@hennievandekar.nl